Ekologická výchova pro ZŠ a MŠ

Programy objednávejte telefonicky nebo prostřednictvím kontaktního formuláře. 
Uveďte název programu, třídu, počet žáků a čas příjezdu. Po objednání obdržíte potvrzení přijetí termínu.
Délka programů pro MŠ je přibližně 2,5 hodiny, pro ZŠ 3 hodiny a je určena pro jednu třídu,
tj. maximálně 30 dětí (lépe okolo 20).
Cena 100 Kč na žáka (minimální celková částka 2000 Kč).
Pro financování je možné využít Šablon, v tom případě je cena za třídu 
pro mateřské školy 3000 Kč a pro základní školy 3500 Kč.
Každý program má "mokrou" variantu s výukou pod střechou, v zimě ve vytápěné místnosti.
Je nutné, aby děti měly vhodné oblečení do terénu a pláštěnku.
Odpovědnost za žáky nese pedagogický doprovod, lektoři centra odpovídají pouze za výukový program.

  • Environmentální program pro MŠ: Přišlo jaro
    MŠ od 5 let, březen, duben

    Chcete se dozvědět, co tak nepatrného nám přivolává jaro?
    Společně s Matkou Zemí a Sluníčkem budete probouzet přírodu.
    Nezapomeneme ani na Velikonoce očima našich předků.
    Těšte se na dramatické ztvárnění nejhezčího období v roce spojené s písničkami, říkadly, zvyky a hrami.
    Nakonec si děti vyrobí jarní dekoraci.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Dítě a svět
                                    Dítě a jeho psychika
                                    Dítě a společnost
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence sociální a personální


  • Environmentální program pro MŠ: Návštěva v půdní říši
    MŠ od 5 let, duben - říjen

    Víte, kdo je odborníkem na půdu? To je zatím tajemství, ale prozradíme vám, že vás bude provázet celým programem. Vyzkoušíte si jeho život a seznámíte se s dalšími obyvateli půdní říše.
    Program s badatelskými aktivitami, odchytem a pozorováním půdních živočichů a se zábavnými i naučnými hrami.
    Na závěr budou děti tvořit obrázky z přírodních materiálů.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Dítě a svět
                                    Dítě a jeho psychika
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému


  • Environmentální program pro MŠ: U mravenečků
    MŠ od 5 let, duben - září

    Víte, proč má mravenec tykadla? Kolik unese? Kam vedou mravenčí silnice? Co má nejraději k jídlu?
    Děti se prostřednictvím her seznámí se životem v mraveništi během celého roku.
    Vyzkouší si, jaké je to být mravencem, dozví se, jak se mravenci vyvíjejí, dorozumívají, brání proti útočníkovi,
    jak a z čeho
    staví mraveniště a proč jsou chránění.
    Chybět nebude ani prohlédnutí mravence v krabičkových lupách.
    Na konci programu čeká na děti výtvarná dílna.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Dítě a svět
                                    Dítě a jeho psychika
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému

  • Environmentální program pro MŠ: Co nám přivál vítr
    MŠ od 5 let, konec září, říjen, listopad

    Co můžeme vidět v přírodě na podzim? Jak se rostliny a zvířata chystají na zimu? Co jsou to zemní korále?
    Náš průvodce vítr vás pomocí prožitkových aktivit seznámí s mraky na obloze, semínkovým pejskem, hrou
    na sýkorky.
    Na závěr děti dostanou brambory pečené na ohníčku, čaj z darů podzimní přírody a vytvoří si jednoduchého draka.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Dítě a svět
                                    Dítě a jeho psychika
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému

  • Environmentální program pro MŠ: Než zazvoní zvoneček
    MŠ od 5 let, listopad, prosinec

    Proč se slaví Vánoce? Jak se slavily v době našich prababiček?
    Zážitkově tvořivý program, při němž si děti připomenou vánoční příběh o putování do Betléma a seznámí se
    s původem vánočních svátků.
    Děti si vyzkouší lidové zvyky a vyrobí vánoční dekoraci.
    Program probíhá ve vytápěných prostorách.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Dítě a svět
                                    Dítě a jeho psychika
                                    Dítě a společnost
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence sociální a personální


  • Environmentální program pro ZŠ: Jaro je tady
    1. až 3. ročník ZŠ, březen, duben

    Sluneční paprsky probouzejí jarní přírodu.
    Chcete se zúčastnit tohoto zázraku?
    Společnost nám bude dělat Matka Země.
    A víte, jak Velikonoce oslavovali naši předkové?
    Jaro je spojené i s písničkami, říkadly, zvyky a hrami.
    A pro šikovné ruce je tu možnost vyrobit si jarní výzdobu.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
                                    Člověk a svět práce
    Průřezové téma: Environmentální výchova
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                          kompetence komunikativní
                                                          kompetence k řešení problému


  • Environmentální program pro ZŠ: Návštěva v půdní říši
    1. a 2. ročník ZŠ, duben - říjen
    Víte, kdo je odborníkem na půdu?
    To je zatím tajemství, ale prozradíme vám, že vás bude provázet celým programem.
    Vyzkoušíte si jeho život a seznámíte se s dalšími obyvateli půdní říše.
    Program s badatelskými aktivitami, odchytem a pozorováním půdních živočichů
    a se zábavnými i naučnými hrami.
    Na závěr budou děti tvořit obrázky z přírodních materiálů.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
                                    Člověk a svět práce
    Průřezové téma: Environmentální výchova
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému

  • Environmentální program pro ZŠ: Neobyčejná půda
    2. až 5. ročník ZŠ, duben - říjen

    Říkáte si, co může být obyčejnějšího než naše hlína pod nohama?
    Jaké se tam může odehrávat dobrodružství?
    Program s badatelskými aktivitami, odchytem a pozorováním půdních živočichů se zábavnými a naučnými hrami, ve kterém žáci pochopí význam živočichů při vzniku půdy.
    Pomocí dramatizace se žáci dozvědí, kolik je na Zemi úrodné půdy, jak dlouho vzniká, detailně poznají její obyvatele a popíšou jejich vazby k půdnímu prostředí.
    Na závěr si vyrobí semínkovou kouli.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
                                    Člověk a svět práce
    Průřezové téma: Environmentální výchova
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému

  • Environmentální program pro ZŠ: Tajný život mravenců
    1. až 5. ročník ZŠ, duben - září

    Víte, proč má mravenec tykadla? Kolik unese? Kam vedou mravenčí silnice? Co má nejraději k jídlu?
    Děti se prostřednictvím her seznámí se životem v mraveništi během celého roku.
    Vyzkouší si, jaké je to být mravencem, dozví se, jak se mravenci vyvíjejí, dorozumívají, brání proti útočníkovi,
    jak a z čeho
    staví mraveniště a proč jsou chránění.
    Chybět nebude ani prohlédnutí mravence v krabičkových lupách.
    Na konci programu čeká na děti výtvarná dílna.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
                                    Člověk a svět práce
    Průřezové téma: Environmentální výchova
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému


  • Environmentální program pro ZŠ: Kamarád strom
    1. až 5. ročník ZŠ, duben - září

    Poznáte svůj strom? Víte podle jakých znaků ho rozpoznat?
    Víte, čím se živí?
    Určíme stáří stromu, aniž bychom viděli jeho letokruhy.
    Zjistíme, kdo kolem něj v lese žije.
    Na závěr vybudujeme ježník.
    Všechny aktivity budou probíhat formou her přímo v lesním terénu.
    Na místě je k dispozici velké ohniště.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
                                    Člověk a svět práce
    Průřezové téma: Environmentální výchova
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému

  • Environmentální program pro ZŠ: Barevný podzim
    1. až 5. ročník ZŠ, konec září, říjen, listopad

    Co všechno můžeme vidět v přírodě na podzim? Jak se rostliny a zvířata chystají na zimu?
    A díváte se také někdy na oblohu?
    Pomocí zážitkových aktivit poznáváme druhy obilí, naše stromy a keře a jejich plody.
    A co naši ptáci na podzim? Příprava ježníku.
    Na závěr si žáci připraví a upečou obilné placky, zapijí je čajem z plodů podzimu a vyrobí si jednoduchého draka.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
                                    Člověk a svět práce
    Průřezové téma: Environmentální výchova
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence k řešení problému

  • Environmentální program pro ZŠ: Vánoční čas nastává
    1. až 5. ročník ZŠ, listopad, prosinec

    Proč se slaví Vánoce? Jak se slavily v době našich prababiček?
    Předvánoční a vánoční zvyky našich předků - známe je a rozumíme jim?
    Program ve vytápěných prostorách s kouzelnou atmosférou o adventních a vánočních tradicích.
    Součástí je i voňavá tvořivá dílna a výroba vlastní vánoční dekorace.

    Zařazení dle RVP
    Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
                                    Člověk a svět práce
    Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
                                                           kompetence komunikativní
                                                           kompetence sociální a personální

© 2020 EC BABOČKA z.s.
Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky