Ekologická výchova pro ZŠ a MŠ
Programy objednávejte telefonicky nebo prostřednictvím kontaktního formuláře.
Uveďte název programu, třídu, počet žáků a čas příjezdu. Po objednání obdržíte potvrzení přijetí termínu.
Délka programů pro MŠ je přibližně 2,5 hodiny, pro ZŠ 3 hodiny a je určena pro jednu třídu,
tj. maximálně 30 dětí (lépe okolo 20).
Cena 100 Kč na žáka (minimální celková částka 2000 Kč).
Pro financování je možné využít Šablon, v tom případě je cena za třídu pro mateřské školy 3000 Kč a pro základní školy 3500 Kč.
Každý program má "mokrou" variantu s výukou pod střechou, v zimě ve vytápěné místnosti.
Je nutné, aby děti měly vhodné oblečení do terénu a pláštěnku.
Odpovědnost za žáky nese pedagogický doprovod, lektoři centra odpovídají pouze za výukový program.
- Environmentální program pro MŠ: Přišlo jaro
MŠ od 5 let, březen, dubenChcete se dozvědět, co tak nepatrného nám přivolává jaro?
Společně s Matkou Zemí a Sluníčkem budete probouzet přírodu.
Nezapomeneme ani na Velikonoce očima našich předků.
Těšte se na dramatické ztvárnění nejhezčího období v roce spojené s písničkami, říkadly, zvyky a hrami.
Nakonec si děti vyrobí jarní dekoraci.
Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Dítě a svět
Dítě a jeho psychika
Dítě a společnost
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální - Environmentální program pro MŠ: Návštěva v půdní říši
MŠ od 5 let, duben - říjenVíte, kdo je odborníkem na půdu? To je zatím tajemství, ale prozradíme vám, že vás bude provázet celým programem. Vyzkoušíte si jeho život a seznámíte se s dalšími obyvateli půdní říše.
Program s badatelskými aktivitami, odchytem a pozorováním půdních živočichů a se zábavnými i naučnými hrami.
Na závěr budou děti tvořit obrázky z přírodních materiálů.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Dítě a svět
Dítě a jeho psychika
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému - Environmentální program pro MŠ: U mravenečků
MŠ od 5 let, duben - záříVíte, proč má mravenec tykadla? Kolik unese? Kam vedou mravenčí silnice? Co má nejraději k jídlu?
Děti se prostřednictvím her seznámí se životem v mraveništi během celého roku.
Vyzkouší si, jaké je to být mravencem, dozví se, jak se mravenci vyvíjejí, dorozumívají, brání proti útočníkovi,
jak a z čeho staví mraveniště a proč jsou chránění.
Chybět nebude ani prohlédnutí mravence v krabičkových lupách.
Na konci programu čeká na děti výtvarná dílna.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Dítě a svět
Dítě a jeho psychika
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému - Environmentální program pro MŠ: Co nám přivál vítr
MŠ od 5 let, konec září, říjen, listopadCo můžeme vidět v přírodě na podzim? Jak se rostliny a zvířata chystají na zimu? Co jsou to zemní korále?
Náš průvodce vítr vás pomocí prožitkových aktivit seznámí s mraky na obloze, semínkovým pejskem, hrou
na sýkorky.
Na závěr děti dostanou brambory pečené na ohníčku, čaj z darů podzimní přírody a vytvoří si jednoduchého draka.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Dítě a svět
Dítě a jeho psychika
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému
- Environmentální program pro MŠ: Než zazvoní zvoneček
MŠ od 5 let, listopad, prosinecProč se slaví Vánoce? Jak se slavily v době našich prababiček?
Zážitkově tvořivý program, při němž si děti připomenou vánoční příběh o putování do Betléma a seznámí se
s původem vánočních svátků.
Děti si vyzkouší lidové zvyky a vyrobí vánoční dekoraci.
Program probíhá ve vytápěných prostorách.
Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Dítě a svět
Dítě a jeho psychika
Dítě a společnost
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální - Environmentální program pro ZŠ: Jaro je tady
1. až 3. ročník ZŠ, březen, dubenSluneční paprsky probouzejí jarní přírodu.
Chcete se zúčastnit tohoto zázraku?
Společnost nám bude dělat Matka Země.
A víte, jak Velikonoce oslavovali naši předkové?
Jaro je spojené i s písničkami, říkadly, zvyky a hrami.
A pro šikovné ruce je tu možnost vyrobit si jarní výzdobu.
Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Člověk a svět práce
Průřezové téma: Environmentální výchova
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému Environmentální program pro ZŠ: Návštěva v půdní říši
1. a 2. ročník ZŠ, duben - říjen
Víte, kdo je odborníkem na půdu?
To je zatím tajemství, ale prozradíme vám, že vás bude provázet celým programem.
Vyzkoušíte si jeho život a seznámíte se s dalšími obyvateli půdní říše.
Program s badatelskými aktivitami, odchytem a pozorováním půdních živočichů
a se zábavnými i naučnými hrami.
Na závěr budou děti tvořit obrázky z přírodních materiálů.
Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Člověk a svět práce
Průřezové téma: Environmentální výchova
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému- Environmentální program pro ZŠ: Neobyčejná půda
2. až 5. ročník ZŠ, duben - říjenŘíkáte si, co může být obyčejnějšího než naše hlína pod nohama?
Jaké se tam může odehrávat dobrodružství?
Program s badatelskými aktivitami, odchytem a pozorováním půdních živočichů se zábavnými a naučnými hrami, ve kterém žáci pochopí význam živočichů při vzniku půdy.
Pomocí dramatizace se žáci dozvědí, kolik je na Zemi úrodné půdy, jak dlouho vzniká, detailně poznají její obyvatele a popíšou jejich vazby k půdnímu prostředí.
Na závěr si vyrobí semínkovou kouli.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Člověk a svět práce
Průřezové téma: Environmentální výchova
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému - Environmentální program pro ZŠ: Tajný život mravenců
1. až 5. ročník ZŠ, duben - záříVíte, proč má mravenec tykadla? Kolik unese? Kam vedou mravenčí silnice? Co má nejraději k jídlu?
Děti se prostřednictvím her seznámí se životem v mraveništi během celého roku.
Vyzkouší si, jaké je to být mravencem, dozví se, jak se mravenci vyvíjejí, dorozumívají, brání proti útočníkovi,
jak a z čeho staví mraveniště a proč jsou chránění.
Chybět nebude ani prohlédnutí mravence v krabičkových lupách.
Na konci programu čeká na děti výtvarná dílna.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Člověk a svět práce
Průřezové téma: Environmentální výchova
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému - Environmentální program pro ZŠ: Kamarád strom
1. až 5. ročník ZŠ, duben - záříPoznáte svůj strom? Víte podle jakých znaků ho rozpoznat?
Víte, čím se živí?
Určíme stáří stromu, aniž bychom viděli jeho letokruhy.
Zjistíme, kdo kolem něj v lese žije.
Na závěr vybudujeme ježník.
Všechny aktivity budou probíhat formou her přímo v lesním terénu.
Na místě je k dispozici velké ohniště.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Člověk a svět práce
Průřezové téma: Environmentální výchova
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému - Environmentální program pro ZŠ: Barevný podzim
1. až 5. ročník ZŠ, konec září, říjen, listopadCo všechno můžeme vidět v přírodě na podzim? Jak se rostliny a zvířata chystají na zimu?
A díváte se také někdy na oblohu?
Pomocí zážitkových aktivit poznáváme druhy obilí, naše stromy a keře a jejich plody.
A co naši ptáci na podzim? Příprava ježníku.
Na závěr si žáci připraví a upečou obilné placky, zapijí je čajem z plodů podzimu a vyrobí si jednoduchého draka.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Člověk a svět práce
Průřezové téma: Environmentální výchova
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence k řešení problému - Environmentální program pro ZŠ: Vánoční čas nastává
1. až 5. ročník ZŠ, listopad, prosinecProč se slaví Vánoce? Jak se slavily v době našich prababiček?
Předvánoční a vánoční zvyky našich předků - známe je a rozumíme jim?
Program ve vytápěných prostorách s kouzelnou atmosférou o adventních a vánočních tradicích.
Součástí je i voňavá tvořivá dílna a výroba vlastní vánoční dekorace.Zařazení dle RVP
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Člověk a svět práce
Rozvíjené klíčové kompetence: kompetence k učení
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální